اخبار فولاد و مقالات تخصصی شیت مارکت

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟
شقایق فرحزادی 934

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

مطلب قبلی مطلب قبلی ورق آجدار و استاندارد های آن
مطلب بعدی استانداردهای تولید ورق قلع اندود استانداردهای تولید ورق قلع اندود

راجع به کاربرد ورق سیاه را بدانید.

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

امروز می خواهیم، در مورد یکی از تجهیزات مهم ساختمان سازی یعنی: ورق سیاه صحبت کنیم. چرا که این وسیله، کاربرد زیادی در صنایع مهم دارد و به همین دلیل در انواع و اشکال متعددی به بازار عرضه می شود. از این رو، شناخت آن می تواند فواید زیادی برای کسانی داشته باشد که در این حوزه فعالیت می کنند. از این رو، ما ادامه این بحث را به معرفی آن، اختصاص می دهیم. به شما نیز پیشنهاد می دهیم که تا پایان با ما همراه باشید.

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه، یک نوع ورق فولادی پر کاربرد است که به روش گرم و با استفاده از کوره، تولید می شود. به همین دلیل در قیاس با سایر ورق های فلزی، از استقامت بیش تری برخوردار است و به طور عمده در صنعت ساختمان سازی، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر بخواهیم، ورق سیاه را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که آن در دو نوع معمولی و صنعتی تولید می شود و از آن جایی که داشتن اطلاعات دقیق در مورد این مدل ورق فلزی پر کاربرد، می تواند مزایای زیادی به دنبال داشته باشد ما قصد داریم در ادامه، انواع آن را به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع ورق سیاه

همان طور که خودتان می دانید، پیشرفت تکنولوژی تحول عظیمی در پروسه طراحی و تولید ابزارآلات مختلف، به وجود آورده است. ورق های سیاه نیز از این قاعده استثنا نمی باشند. به طوری که شاهد این هستیم که آن در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود و مهم ترین انواع آن، عبارتند از:

- ورق سیاه صنعتی

ورق سیاه صنعتی، همان طور که از نام آن مشخص است یکی ابزار صنعتی است که در صنعت های مهمی مثل پروژه های پتروشیمی و مخزن سازی مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که تولید این نوع ورق فولادی، باید طبق استاندارد های (A516, GR C)، (CA 285, GR)، (ST 52, GR 60- 70) انجام شود تا محصولی که تولید می شود از همه لحاظ استاندارد باشد.

- ورق سیاه معمولی

یکی دیگر از انواع ورق های سیاه، ورق های سیاه معمولی هستند که طبق استاندارد ST37 ساخته می شوند و اغلب در صنعت ساختمان سازی و ساخت سوله ها، مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد ورق سیاه

ما در قسمت قبل، ورق های سیاه را به شما معرفی کردیم و در این قسمت می خواهیم در مورد کاربرد آن، صحبت کنیم تا شما بیش تر با آن آشنا شوید. مهم ترین کاربرد های آن، عبارتند از:

صنعت خودرو سازی

صنعت خودرو سازی، یکی از مهم ترین صنایعی است که جهت ساخت قطعات خودرو، از این مدل ورق استفاده می کند و دلیل آن نیز قابلیت های منحصر به فرد این محصول است که سبب می شود کیفیت قطعات خودرو، به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

صنعت لوله سازی

یکی دیگر از صنعت هایی که از ورق سیاه، استفاده می کند صنعت لوله سازی است. به همین دلیل، محصولات جدیدی که توسط این صنعت به بازار عرضه می شوند هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت، بسیار مناسب هستند.

صنعت سد سازی

صنعت مهم دیگری که از ورق سیاه، به عنوان مواد اولیه استفاده می کند، صنعت مهم سد سازی است که با استفاده از قابلیت های این محصول، به طور قابل ملاحظه ی پیشرفت کرده است.

مزایای ورق سیاه

ما در قسمت قبل به طور مفصل در مورد کاربرد ورق سیاه، صحبت کردیم. اما ممکن است که برای برخی این سوال، پیش بیاید که این سازه فلزی از چه مزیت های برخوردار است که سبب شده است، به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار بگیرد؟ ما نیز برای این که شما بهتر بتوانید خصوصیت ها و مزیت های این سازه را بشناشید قصد داریم، مهم ترین آن ها را به استحضار شما برسانیم که عبارتند از:

 ساخت آسان

یکی از مهم ترین مزیت های ورق های سیاه، این است که ساخت آن بسیار آسان است، از این رو، برای تولید آن زمان کم تری صرف می شود.

 قیمت مناسب

مزیت دیگر ورق های سیاه، این است که قیمت آن ها، نسبت به سایر مدل ها، مناسب تر است و استفاده از آن، از لحاظ اقتصادی کاملاً به صرفه است.

مقاومت بالا

مزیت دیگر ورق های سیاه، این است که در برابر انواع ضربات و خوردگی ها، مقاوم هستند و برای صنعت های مهمی که به این موضوع اهمیت می دهند، این مدل ورق ها می توانند گزینه مناسبی باشند.

طول عمر بالا

یکی دیگر از خصوصیت های منحصر به فرد ورق های سیاه، این است که طول عمر بالایی دارند و برای یک زمان طولانی می توان از آن ها، استفاده کرد.

کاربرد ورق سیاه

قیمت ورق سیاه

یکی از موضوعات مهمی که در رابطه با ورق سیاه مطرح می شود، موضوع قیمت آن است و از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما قصد داریم ابعاد آن بررسی کنیم.

برای بررسی این موضوع، باید بگوییم که قیمت ورق های سیاه نیز مانند سایر اقلام موجود در بازار، بر اساس یک سری مؤلفه مشخص تعیین می شود که مهم ترین آن ها، طول و عرض ورق های فولادی و نرخ ارز است. البته، لازم به ذکر است که به دلیل متغیر بودن قیمت این دو مؤلفه، این محصول نیز به قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود.  به همین دلیل، بهتر است کسانی که قصد خرید این محصول را دارند، حتماً به این دو مؤلفه دقت کنند.

جمع بندی

ما امروز در مورد ورق سیاه، صحبت کردیم که یک از مهم ترین ابزار آلاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، شناخت آن و داشتن اطلاعات دقیق در مورد خصوصیت های آن می تواند، برای صنعت ورزان فواید بسیاری داشته باشد. به همین دلیل ما سعی کردیم که کلیدی ترین نکانی که در رابطه با این محصول وجود دارد را به اطلاع شما برسانیم.

هدفمان نیز از انجام این کار این بود که یک ابزار صنعتی پر کاربرد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از قابلیت های آن، استفاده کنید. جهت مشاهده ی محصولات می توانید به بخش محصولات سایت مراجعه کنید. در آخر نیز امیدواریم که در محقق کردن این هدف موفق شده باشیم.

Rate article

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)
You don't have permission to post comments.

انتخابگر پوسته